All Post-it® Super Sticky Notes are now made with plant-based adhesive (67% plant-based adhesive).

IDŐVONAL

A Post-itról

A Post-it immáron több, mint 35 éve segít, hogy hatékonyabbak legyünk, jobban kommunikáljunk és megvalósítsuk legmerészebb ötleteinket.

  • Annak ellenére, hogy ezek a termékek mára már milyen természetesnek hatnak életünkben, a kezdetek korántsem voltak ilyen egyszerűek. Visszatekintve, a mi kis Kanárisárga világhódítónk születése egy nagyon fontos leckét tanított meg nekünk. Ötleteink megvalósításakor, a kitartás legalább olyan fontos, mint az inspiráció.

MINDEN ÍGY KEZDŐDÖTT:

  • A Felfedezéstől…

    Dr. Spencer Silver, a 3M egyik tudósa, szorgosan kutatott ragasztóanyagok után a laboratóriumban. A folyamat során felfedezett valami különlegeset, egy ragasztóanyagot, amely könnyedén odatapadt különböző felületekhez, de nem kötött oda hozzájuk eltávolíthatatlanul.

    "Kutatóként az volt a feladatom, hogy új ragasztóanyagokat találjak,

amelyek, az akkori célunknak megfelelően, minél erősebbek, ellenállóbbak" meséli Silver. "Ez a fentiek közül egyik sem volt."

  • Amit Silver felfedezett, olyan mikrorészecskék voltak, amelyek ragadósságához egy "eltávolítható karakter" társul, lehetővé téve, hogy könnyen leszedhetők lehessenek azokról a felületekről, ahova feltapasztottuk őket.

  • Az

    Az "Ige" terjesztése

    Hosszú évekig, Silver küszködött, hogy alkalmazási területet találjon találmányának, de ez nem tartotta vissza, hogy kollégáit állandóan felfedezése csodás természetével traktálja.

    "Mr. Kitartóként lettem ismert rövidesen, mert egyszerűen nem akartam feladni."

    Mindeközben, Art Fry, egy másik 3M tudós, állandóan bosszankodott. Minden szerda este, mikor templomi kórusával gyakorolt, kis papírfecnikkel jelölte az egyes himnuszokat és zsoltárokat, amelyeket énekelni terveztek a következő misén.

    Viszont Vasárnapra, ezek a kis papírok menetrendszerint mind kiestek a könyvből, kellemetlen helyzetbe hozva Fryt. Szüksége volt egy könyvjelzőre, amit úgy ragad oda, hogy közben az oldalakat azért nem rongálja meg.

  • … a Heurékáig!

    Ekkor ment el Silver egyik előadására, a varázslatos mikrorészecskékről, amely hirtelen megváltoztatta az életét és amelyet ma már úgy ír le, hogy az a bizonyos Heuréka pillanat. "Az az igazi, amitől libabőrös leszel és érzed, ahogy az adrenalin átfut a testeden."

    Csapatot formálva Silverrel, elkezdték fejleszteni a terméket. Ahogy feltűnt nekik, hogy mennyit kommunikálnak kis üzenetek formájában, melyeket új termékükön hagynak a legváltozatosabb helyeken irodájukban, felfedezték az ötlet által tartogatott lehetőségek tényleges mértékét.

"Arra gondoltam, ez már sokkal több, mint csak egy könyvjelző" meséli Fry. "Ez egy teljesen új módja a kommunikációnak."

  • Próbáld ki, tetszeni fog!

    Fry úgy határozott, hogy a 3M főhadiszállásának forradalmasítása lesz számukra az ideális főpróba.

Fry ellátta az egész céget az új öntapadó jegyzetlapokkal és a dolgozók imádták.

  • A 3M ezek után elkezdte forgalmazni a terméket négy nagyvárosban a Tapaszd-Tépd név alatt, váltakozó sikerrel.

    A Boise Blitz

  • A Boise Blitz

    Az értékesítők úgy döntöttek nem várnak és egyenesen a fogyasztók kezébe helyezik a termék sorsát. A termékminták terjesztésébe fektetett rengeteg energia - melyet mindenki csak a Boise Blitz néven ismert, lévén a kiindulópontnak az idahói Boise városát választották - nem csak, hogy megtérült, de egyenesen felülmúlt minden várakozást. A mintákat kipróbálók 90% azt nyilatkozta, hogy megvásárolnák és használnák a terméket.

1980 és 1986 között

  • Egy új csillag születik

    Egy új csillag születik

    "A jegyzettömbök vírusként terjedtek" emlékezik vissza Fry. "A termék mindig is magát reklámozta, hiszen a fogyasztók olyan dokumentumokra is használták a jegyzetlapokat, amelyek mások kezei közé kerültek, felkeltve a lapokat még nem használók érdeklődését. Rájuk néztek, leszedték, játszottak vele, próbálgatták, majd mentek és vettek egy tömböt maguknak."

    Silver megmagyarázza, hogy mint a legtöbb forradalmi találmány esetében, az ő termékükről sem gondolta senki, hogy szüksége lenne rá, amíg el nem kezdte használni.

  • A Sárga hódítani kezd

    Április 6-án, Silver és Fry erőfeszítéseinek gyümölcse debütált az amerikai boltokban Post-it jegyzettömbök néven.

Mára már ikonikussá vált Kanárisárga színe csupán egy véletlennek volt köszönhető. A szomszédos laborba, ahonnan a kutatók a hulladék papírt vették a kísérletekhez, csak ilyen volt kéznél.

  • Lee Iacocca és egyéb Fortune 500-as cégek vezetői levelekkel árasztották el a feltalálókat, amelyben kifejtették, hogy mennyire imádják a terméket. Ezeket követően, a Post-it betört az európai és kanadai piacokra is.

  • Kiemelt nagyság

    Fryt az eredmények elismeréseképp a vállalati kutató címmel jutalmazták, ami a legmagasabb technológiai fokozat a cégnél. "Ugyanakkor a legnagyobb jutalmam" állítja, " az volt, hogy láttam mennyi ember használja és értékeli a terméket." Hamarosan a Post-it jelölők is bemutatásra kerültek, mint egy új a fájlok rendszerezését és színkódokkal való ellátását forradalmasító termék.

1987 és 1999 között

Fennmaradó Erő

A Post-it jegyzettömbök 10. évfordulójukat ünnepelték és számos az évtized legelterjedtebb termékeiből álló listára felkerültek.

  • Bemutatták a Post-it® Meeting Chartot. A brainstorming ezáltal egy új szintre lépett.

    28 év után Spencer Silver, a Post-it® Jegyzettömbök társfeltalálója, nyugdíjba ment a 3M-től, több mint 22 amerikai szabadalommal a háta mögött.

    Silver és Fry is úgy vonult nyugdíjba a 3M-től, hogy elnyerték a cég legmagasabb elismerését kutatásaikért, valamint számos díjat nyertek a nemzetközi mérnöki szférában.

1997 és 2003 között

  • A Post-it Hollywoodba megy

    A Romy és Michele - Szőkébe nem üt a mennykő című film címszereplői is azt állítják, hogy érettségijük óta feltalálták a Post-itet a történet szerint, ami ismét csak mutatja, hogy a Post-it Jegyzettömbök mennyire meghatározó jelenséggé váltak.

Egy munkahelyi felmérés kimutatta, hogy egy átlagos irodai dolgozó mára már napi 11 Post.it jegyzetlapra írt üzenetet kap.

  • A Post-it Jegyzettömböket már több, mint 100 országban árulják. A mára már világhírűvé vált ragasztóanyag pedig még számos forradalmi 3M találmányon használatra kerül.

    Post-it® Z-Notes

  • Ragadós helyzetek

    Bemutatták a Post-it® Super Sticky Jegyzettömbjeit, még erősebb ragasztóval, ami még jobban ragad függöleges és nem csak sima felületekre.

    A Sex és New York egyik epizódjában Carrie pasija egy Post-it® Jegyzetlapon szakít vele.

2004-től napjainkig

  • Veled ragadt

    A Post-it Jegyzettömbök már 25. születésnapjukat ünneplik.

    Világhírük töretlen, többek között a Grace-klinika című sorozat évadzárójában is Post-it Jegyzetlapokra írja Meredith Grey és Derek Shepherd esküvői fogadalmát.

  • Egy világ jegyzetel

    A Post-it Jegyzettömbök mára már több, mint 150 országban elérhetők. Mindent együttvéve összesen 4000-nél is több Post-it termék kapható.

    Látva a Post-it jegyzettömböket filmekben, mozaikokban és nap, mint nap milliónyi ember életében, Silver teljesen le van nyűgözve. "A tény, hogy a termék ekkora sikerrel robbant be a köztudatba, több, mint amit valah is reméltem."

  • 1 CNN online kiadás, 2013 április 4.

    A 3M, a Post-it és a Kanárisárga szín a 3M tulajdonai.

Kövesse a Post-it®-et
A Post-it® Brand a 3M védjegye alatt áll.
tartózkodási hely változtatása
Magyarország - magyar