A Rés Analízis segítségével minden eddiginél gyorsabban hasonlíthatod össze tényleges és lehetséges teljesítményed, hogy a legtöbbet hozhasd ki magadból.
Azáltal, hogy azonosítod, hogy eszközeid és forrásaid mennyire vannak kihasználva és felfedezed a hiányosságokat, a leghamarabb érheted el rövid- és hosszútávú céljaid.
Első lépésként válaszd ki, hogy mit szeretnél alávetni a Rés Analízisnek. Lehet szó brmiről, ami a műveletedhez elengedhetetlen: bevételek növelése, költségcsökkentés, termékfejlesztés stb.
Ha sikerült választani, írd fel ezt a témát például egy Post-it Meeting Chartra, hogy minden csapattag jól lássa.
Ezután vázold fel az írófelületre, hogy jelenleg hol is álltok a ezzel a témával kapcsolatban. Ez nagyrészt adatokból, értékelésekből fog állni, de akár hirdetésre vagy terméktervezésre is használható.
A következő lépés, hogy kitaláljátok, hogy mit szeretnétek elérni egy adott időintervallumon belül. Például további három új funkciót akartok teljesen kifejleszteni a következő 18 hónapban, vagy valami hasonló egyszerű, világos cél.
Határozzátok meg, hogy lehetne a jelenlegi állapot és a cél közti rést kitölteni. Erre egy egyszerű módszer például a SWOT-elemzés (erősség, gyengeség, lehetőség, fenyegetés). Vagy csak egyszerűen használjátok a 6 M módszerét:
Kezdjetek el megoldásokat keresni, hogy lehetne feltölteni a rést a két állapot között. A csapattal együttműködve azonosítsátok a feladatokat és azok időigényét, hogy közelebb kerüljetek a célhoz. Mérjétek fel a rendelkezésre álló erőforrásokat és próbáljatok megállapítani egy költségvetést.
Zárásként pedig napi, heti, kétheti rendszerességgel találkozzatok, hogy felmérjétek, hogy haladtok és dokumentáljátok a már befejezett vagy megkezdett folyamatokat.