A 3M csiszolóanyagai az alapokat biztosítják a legjobb festett felületekhez. A portfólió tartalmaz köszörülőkorongokat és -szalagokat, kézi és nedves csiszolóanyagokat is. A megfelelő csiszolóanyagok kulcsfontosságú a gépjárművel festésjavításának tökéletes eredményében. Akár előkészítéskor, a száraz alapozón vagy finomcsiszoláskor: Minőségi csiszolóanyagaink és további kiegészítő választékunk segítenek Önnek biztonságosan és hatékonyan elvégezni az eljárásokat, különösen...
A kitöltőanyag használatának előkészítéseként tisztítsa meg a javítási felületet és távolítson el minden laza festékrészecskét és rozsdát. Csiszoljon le a fémtiszta felületig Cubitron™ II 150+ csiszolóanyag és DA csiszológép használatával - ez az a felület, amelyre felviheti a karosszéria-kitöltőanyagot.
Vigyen fel 3M Dry Guide bevonatot a 150+ karcolások kiemelésére, majd kezelje az éleket a fémtiszta felület körül Cubitron™ II 220+-szal, megakadályozandó, hogy az oldószerek a kitöltőanyagból behatolhasson az élekbe és ennek következtében azok megduzzadjanak.
Vigyen fel 3M karosszéria-kitöltőanyagot tetszés szerinti módszerrel - vagy az innovatív 3M Dinamikus Keverőrendszerrel vagy standard Kitöltőanyag alkalmazási eljárással.
Ha a kitöltőanyag megkötött, vigyen fel 3M Dry Guide bevonatot a kitöltőanyag struktúrájának kiemelésére és a kontrollált, gyors csiszolás lehetővé tételére. A Dry Guide bevonat csökkenti az eltömődést is a hosszabb csiszolóanyag-élettartam érdekében.
Használja a 3M Cubitron™ II 150+ csiszolóanyagokat géppel vagy a megfelelő kézi blokkal és porelszívóval a kitöltőanyag gyors formázásához.
Vigyen fel újra 3M Dry Guide bevonatot, a mélyebb karcolások és felületi egyenetlenségek kiemelésére, melyeket finomabb csiszolóanyaggal kell eltávolítani.
A felület előkészítését alapozást úgy kell előkészíteni, hogy a 150+ karcolásokat 220+ fokozatú csiszolóanyaggal csökkenti. Az optimálisan lapos felület elérése érdekében használja a csiszolóanyagot kézi blokkal.
A kézi csiszolást követően használjon DA gépet (Festool Gépjárműipari Rendszerek, LEX 150 / 5 vagy Festool Gépjárműipari Rendszerek ETS / EC 150 / 15) és Cubitron™ II 220+, majd P400 / P500 anyagot az élek csiszolásához, az alapozó tapadásának javítása érdekében.
Gondoskodjon a környező élek ideiglenes védelméről egy darab maszkolószalaggal, mielőtt előkészítené az eldolgozási területet.
9a: P1000-P1200 fokozatú 3M™ Rugalmas Csiszolólapok segítségével készítse elő az éleket és a díszítővonalakat a területen, amelyen az alapréteget el kell dolgozni.
9b: A teljes eldolgozási terület előkészítéséhez használjon 3M P1000 csiszolóanyagot (pl. 260L+, Rugalmas Tárcsa vagy Trizact™) köztes betéttel DA gépen.
9c: A Scotch-Brite™ szürke tárcsa és porelszívós DA gép használatával tisztítsa meg a felületet, és készítse elő az alapréteg felhordására, törölje tisztára a felületet 3M panel Törlőkendővel és megfelelő zsírtalanítóval, majd maszkolja az alapozandó felületet szükség szerint.
Vigye fel és hagyja megszáradni a kiválasztott alapozót, a festék gyártójának ajánlásai szerint.
Mindig az Ön számára megfelelő munkaruházatot viselje - A védőszemüveget, védőkesztyűt, légzés- és hallásvédőt az egyéni szükségletei alapján válassza ki!
Ahhoz, hogy a primer tapadását növelje, ajánlott az azt körülvevő széleket P400/P500-al polírozni.
A primert a festékgyár ajánlása szerint vigye fel a felületre.
Minden polírgépnek minimum 5 mm-es nyomatékot kell kifejtenie.
A 3M és Festool Automotive Systems egyesítette az átfogó termékportfólióját, hogy a járműipar számára a legjobb megoldásokat nyújthassák. A 3M csúcskategóriás csiszolóanyagokat biztosít, beleértve a 3M™ Cubitron™ II csiszolóanyagokat, amelyek már a premium minőségű Festool Automotive Systems felület előkészítő rendszereivel együtt kaphatóak.
Vigye fel a Dry Guide bevonatot az alapozandó területre a munka előrehaladásának ellenőrzése érdekében.
Az alapozócsiszolás első lépése P320 / P400 fokozatú 3M csiszolólapokkal történik kézi blokkal a középső javítási területen a kitöltőanyag felett a felület kiegyenlítésére.
Vigyen fel újra Dry Guide bevonatot a csiszolt felületre az eltávolítandó karcolások kiemelésére.
Az átégés elkerülése érdekében az utolsó DA csiszolás során, a javítási területen lévő minden élet és díszítővonalat először kézzel le kell csiszolni, P1000 fokozatú Hookit™ Rugalmas Csiszolólappal.
Tipp: A lényeg az, hogy ne csiszoljon át az alapozón ismét le a tiszta fémig. Ha mégis megtörtént, fedje be a területet a szükséges vastagsággal (a festékgyártó ajánlásai!). A rosszul kezelt terület sötétebb színű alaprétegként jelentkezik, végül pedig kontakt korrózióhoz vezet.
Most csiszolja le a felületet puha hátlapbetéttel felszerelt Festool Gépjárműipari Rendszerek LEX3 150 / 3 vagy Festool Gépjárműipari Rendszerek EETS / EC 150 / 3 segítségével. Az alkalmazandó fokozat most a P400 / P500 az előző alapozó struktúrájának eltávolításához és a tökéletes felület létrehozásához, amelyre az alapréteg felvihető.
Az alapréteg felvitele előtti utolsó lépésként, amikor az autó már a fényezőfülkében van, törölje tisztára a területet a 3M™ Tack Cloth Aqua kendővel.
Vizsgálja meg a cserealkatrészt - tisztítsa meg és zsírtalanítsa a festékgyártó ajánlásai szerint.
Belülről kifelé haladva használjon Scotch Brite Szürke anyagot (tekercs vagy kézi betét formájában) az alkatrész belső területének kezelésére, valamint a sarkok, élek és peremek körül.
Most csiszolja le a felületet kéthatású géppel, 3 mm-es amplitúdóval, puha hátlapbetét és köztes betét alkalmazásával a kiegészítő fényezés érdekében. Az ehhez az eljáráshoz ideális csiszolóanyag a P320 fokozatú 3M™ Hookit™ 337U Csiszolótárcsa különleges E-bevonattal.
A Scotch-Brite™ szürke tárcsa és porelszívós DA gép használatával tisztítsa meg a felületet, és készítse elő az alapréteg felhordására.
Végezze el a végső tisztítást a festékgyártó ajánlásai szerint, majd vigye fel az alapozót.